יום חמישי, 24 באוקטובר 2024, כ"ב תשרי ה' תשפ"ה
לפרסום חייגו: 08-9255158

חדשות אזורינט ברמלוד נט

חדשות אזורינט

"נעמת" ציינה את היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים

"נעמת" ציינה את היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים

פורסם בתאריך:


לקראת ציון היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, נערך בשבוע שעבר כנס באשכול הפיס ברמלה. למיזם חברו נפת לשכת הבריאות במחוז המרכז, הועדה למעמד האישה בעיריית רמלה ומרחב השפלה בנעמת.
כיבדו את הכנס בנוכחותם וברכו את המשתתפים: גב' מירי פלדל, אחות מפקחת נפתית, מר עופר תודר, מנכ"ל העירייה, אייל קהלני, אשר ברך בשם אילנה שנבל, מנהלת מחלקת הרווחה בעיריית רמלה והממונה על קידום מעמד האישה בעיר,   וגב' יהודית מנדה, יו"ר נעמת במרחב השפלה.  את הכנס הנחתה גב' איריס אביטל, אחות רפרנטית בתחום מניעת אלימות במשפחה  בלשכת הבריאות הנפתית ברמלה.
הכנס עסק בנושא שהוא בבחינת טאבו ברוב שכבות האוכלוסייה – "אלימות מינית והתעללות מינית בילדים וגילוי עריות בקרב בני משפחה". מרבית הילדים נפגעים מינית על-ידי אנשים בסביבה הקרובה שלהם, אנשים מוכרים, שהילדים נותנים בהם אמון ולא מוצאים את השפה והמילים המתאימות להתקומם נגד התופעה.   אנו כהורים לילדים מזהירים אותם השכם והערב כנגד התחברות עם זרים, האם אנו יודעים להזהירם גם כנגד מקורבים? האם אנו יכולים להעלות על דעתנו שזוועות אלו עלולות להתרחש ואין פוצה פה? האם אנו יודעים לזהות מצוקות של הילדים?
בפאנל השתתפו אנשי המקצוע: צילה וידברג, מנהלת השרות הסוציאלי בבית חולים וולפסון, טניה גלבוע, מנהלת "תאיר" מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית, דניאלה מתי, מנהלת בית "לין", ג'אנה אבייב, מנהלת המרכז לאלימות ברמלה, עופרה אנשל, עו"ס לחוק נוער במחלקת הרווחה ברמלה ונויה ביטון רכז טיפולית בארגון אל"י. 



במהלך הכנס הועלתה הצגה : "נפש תאומה" סיפור אמיתי מדהים של תיאטרון "הפסגה" בבימויה של: גליה ישי וצוות השחקנים שרון עמרני ליסיצקי , דניאל סליצר , אמנדה סורודי, רז ליסיצקי  ההצגה עסקה בגילוי מרעיש של גילוי עריות וההשפעה ההרסנית של התופעה על הילדים הנפגעים.
יהודית מנדה, יו"ר נעמת במרחב השפלה, מסכמת את הכנס: "קשה מאד לחברה לנפץ את חומות השתיקה, קשה מאד לקבל את העובדה המצערת של אלימות, גילוי עריות, מעשי רצח של נשים וילדים.    אין די בכנסים, אין די בהסברה. יש צורך בחוקים נוקשים, אכיפה בלתי מתפשרת ומעל לכל בעונשים כבדים ומרתיעים. ניתן למגר את התופעה, ניתן לצמצם את היקפיה, לו רק נפסיק לשתוק ולהתעלם."

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: