יום חמישי, 24 באוקטובר 2024, כ"ב תשרי ה' תשפ"ה
לפרסום חייגו: 08-9255158

מקס ומוריס ברמלוד נט

מדור הרכילות של רמלה לוד ובאר יעקב

"מקס ומוריס" יצאו מהבידוד, על מעלליהם אפשר לקרוא כאן בהמשך....

מקס ומוריס מעבירים תודה מיוחדת להסתדרות, שחילקה לעובדי מועצת באר יעקב שי מקורי ושימושי מאוד לימים אלו: מטריות. ובשוונג של התודות, עובדי מועצת באר יעקב מוסרים תודה לוועד העובדים המסור, שחילק שי מכובד לכבוד ט"ו בשבט, הממשמש ובא. על כל הטוב הזה אחראי יו"ר ועד העובדים, מר אהרון שמואל. יישר כוח!

פורסם בתאריך:    מאת:


נכתב על ידי

מערכת רמלוד נט ובאר יעקב

נפתח בבשורה המשמחת מכולן, שבימים אלו של קורונה ושאר מרעין בישין, היא אף משמחת שבעתיים: סוף-סוף נבחר רב ראשי לעיר לוד. אבל חבלי הלידה לא היו קלים כלל ועיקר: ההריון נמשך כ-6 שנים! כזכור, לאחר פטירתו של הרב חיים חדד זצ"ל, החל מאבק ירושה מר ביותר על תפקיד הרב הספרדי של העיר. בחזית התייצבו שני רבנים בולטים, שניהם צדיקים עתירי זכויות, חכמה ומעשים טובים, ושניהם ראויים ביותר לתפקיד.

ראש העיר יאיר רביבו וחברי הוועדה

מהצד האחד ניצב הרב מאיר שמעון ביטון, רב שכונת גני יער, שאהוב ומקובל מאוד בכל רחבי העיר, בעיקר על ידי יוצאי המגרב (צפון אפריקה, למי שלא מכיר). הרב ביטון נתמך ע"י ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, תלמידו, מוקירו וחברו משכבר הימים. מהצד השני ניצב הרב הגאון, הרבי יצחק מוזגרשווילי, רבה של שכונת שרת, שעלה בגיל 11 מגאורגיה. הרב הגאורגי נתמך ע"י חבורה גדולה של תומכים, ובראשם סגן ראש העיר יוסי הרוש, שבתאי קטש ורפי קטשווילי. הרב הגרוזיני זכה גם לתמיכה מסיבית (ומפתיעה) מקרב כל צמרת ש"ס. ולהזכירכם, רבי דרעי וחבריו לא הגיעו ממערב אירופה וגם לא מגאורגיה, אם לרגע למי מבין קוראינו היה ספק בדבר...

פרט קטן וחשוב שעשוי להשלים את התמונה: מאחורי הקלעים משך בחוטים טייקון אחד, ממוצא גאורגי, מיותר לציין, עתיר בקשרים ובממון. מקס ומוריס לא רומזים חלילה, שחלק מתומכי הרב הגיאורגי עשו זאת מטעמים כלכליים, חס וחלילה, חס ושלום. רק ראוי להזכיר שמי שהריץ את הרב הגאורגי הינו אדם עשיר כקורח, שמחזיק להנאתו בתחנת טלוויזיה שעולה הון תועפות, רק בגלל שהוא אוהב צעצועים יקרים.

כך או כך, בשלב מסוים, המרוץ להכתרת הרב עלה לטורים גבוהים מאוד, לפסים לגמרי לא נחמדים, ואף לבית הדין הגיעו הצדדים בשיאו של המאבק שהלך והחריף. אנשים אחים, חברים לדרך, לפוליטיקה ולאידאולוגיה, הפכו לניצים ולעתים אף ליריבים מרים וקשים, בעקבות המרוץ להכתרת הרב הספרדי של העיר. אין ספק, שמעבר לעקרונות ולענייני הדת הטהורים, ניצבו גם סיבות פחות "פרוזאיות", כמו פרסטיז'ה (יוקרה), ורצון להוכיח מיהו בעל הבית האמיתי בעיר. ולכן, תוצאות בחירת הרב היו כה חשובות לרבים מפרנסיה של לוד.

ואכן, ביום א' השבוע, נרשמה היסטוריה קטנה בלוד, לאחר שהוכרזו התוצאות, וכשנודע שהרב מאיר שמעון ביטון, נרו יאיר ויזרח, זכה בתפקיד הקדוש והמאתגר. מי שלא ראה את ראש העיר לוד יאיר רביבו ברגע שנודעה הבשורה המשמחת, לא ראה אדם נרגש מימיו. יש המוכנים להישבע, שראו אפילו לחלוחית של דמעות שמחה שנקוותה בזווית פניו, בשעה שבישר לתושבי העיר את הבשורה. ניכר בו ברביבו, שהוא אוהב אהבת נפש את הרב ביטון, שאכן - אין ראוי ממנו לזכות בתפקיד. מקס ומוריס מאחלים לכבוד הרב בהצלחה בתפקיד החדש, ומתפללים ומקווים, שמעתה ואילך, כולם יחזרו להיות אחים ואוהבים, כמו בעבר הלא רחוק.

הרב הראשי ללוד עם ראש העיר. לא הפסיד אף פעם בחירות

אנקדוטה אחרונה, לכל מי שחושב שמקס ומוריס מגזימים בתיאור הרגשות והיצרים שהיו מעורבים בסיפור בחירת הרב. להלן התיאור שהופיע באתר "חרדים 10" בעקבות בחירת הרב ביטון, ובעיקר בעקבות הפסדו של הרב הגאורגי, שעוד נכונו לו גדולות ונצורות בעיר ובכלל, בע"ה: "האם ההשפלה של העדה הגאורגית תהפוך למגה פיגוע בש"ס?" - כך זעקה הכותרת. לא פחות ולא יותר. בהמשך תוהה הכתב, "איך קרה שש"ס, שתמכה בצורה נלהבת במועמדות הגאון רבי יצחק מוזגרשוילי לרב העיר לוד, סובבה אליו את גבה. כעת אנשי העדה הגאורגית הגדולה מלקקים פצעים, ומנסים להבין: מה, בעצם, התרחש בשיחת ה'זום' עם דרעי? האם הכול קרה בגלל חקירת המשטרה, או שבכלל נסגר 'דיל'..."

בהמשך, מעלה הכתב כל מיני תהיות, ספקולציות ופלפולים, שמגיעים עד לכדי "תיאוריות קונספירציה": "...ויש עוד משהו שמסתובב בחלל, אין לו בינתיים אישור רשמי, אבל חודשים יחלפו עד שנדע האם הטיעונים נכונים. על פי השמועות הללו, נתפר 'דיל'. כלומר, לאחר שבש"ס הבינו שאין דרך לגבור על ראש העיר, שכן לא נותר הרבה כיצד להביא למינוי הרצוי - היא הסכימה לדיל:  איש ש"ס ימונה לתפקיד יו"ר המועצה הדתית בלוד. ל'דיל' הזה אין אישור רשמי מכיוון ש"ס, אך דווח עליו בכלי התקשורת. איך אמר ראש העיר רביבו, אחרי הניצחון הגדול שלו? “תודה לאריה דרעי ולשר הדתות הרב אביטן שישבו על הגדר." ולסיום שואל הכתב: "האם זו תהיה הגדר, שתפריד בין תמיכה נלהבת של הקהילה הגאורגית בש"ס, כפי שעשו כל השנים, לבין נטישה זועמת? ימים יגידו. מה שכן, אם אכן יתברר שהגאון רבי יצחק מוזגרשוילי הוקרב על מזבח ה'דיל', הרי שהסכין שננעצה אמש בלבה הקהילה תינעץ עמוק יותר, תעשה סיבוב, ותפגע בבשר החי"...

ואת חזונו האפוקליפטי מסיים משורר האתר החרדי כך: "ובינתיים, עם דיל או בלי דיל, מסתובבים בני העדה פגועים עד עמקי נשמתם: 'את הרב ביטון בחדרה ידעה ש”ס למנות. גם שם היו חקירות, אבל הוא מרוקאי. לא גאורגי'. אלו הקולות אותם תשמעו כשתשוטטו בקהילה הגאורגית בלוד. ולא רק בלוד"...

מקס ומוריס חושבים, שאסור לערבב חלב עם בשר, ובסך הכול נבחר רב שצריך לשרת את הקהילה. לא מדובר במלחמות על טריטוריה, ולא על קרב בין דתות ועדות. חשוב להכניס קצת פרופורציה והמון אהבת חינם לסדר היום, במיוחד בימים כה קשים של קורונה.

וכדי לגמור עם הסאגה הזאת ברוח טובה, ולפני שנעבור לענייני קורונה חורצי גורלות באמת, נסיים בכמה משפטי שמחה מפיו של השחקן הראשי במחזה, הלא הוא ראש העיר רביבו, שכתב בדף הפייסבוק שלו בסמוך להיוודע התוצאות (14-10 לטובת "המרוקאים"): "יום גדול לעיר לוד. אחרי כ-6 שנים שהתפקיד לא היה מאויש, לעיר לוד יש בשעה טובה רב ראשי. אני שמח ונרגש לברך בברכת מזל טוב והצלחה את המרא דאתרא של העיר לוד, המועמד שלי ושל סיעת הליכוד, מורי ורבי, שמעון מאיר ביטון שליט"א, לרגל בחירתו לתפקיד הרב הראשי ללוד. זהו יום בשורה לעיר לוד ולעולם התורה, כאשר תלמיד חכם וירא שמים נבחר לעמוד על משמר ההלכה ולנהל את חיי הדת בעיר. אני מכיר את הרב הרבה שנים, ויכול להעיד על גדלותו. אשרי העיר לוד שזכתה ברב שעוסק ובקי בהלכה, אדם שכל נתיבותיו שלום ואחדות. הוא הדוגמה למורה הוראות לרבים בשכל ישר ולהאדיר שם שמים בדרכי נועם. אני משוכנע שאותה רוח שהפיץ ב'גני יער', יפיץ מעתה בכל העיר לוד, וישרת את העיר בצניעות ובחן, יביא לקירוב לבבות, תורה וברכה לעיר לוד."

בהמשך, מבטיח ראש העיר לתת לרב ביטון את מלוא הגיבוי הדרוש לנהל את חיי הדת בעיר: "ה' יסייע ויעזור לנו, להרים קרן התורה והרבנות בעיר לוד", ומוסיף תודות ליו"ר הוועדה, הדיין הרב זבדיה כהן, למרכז הוועדה הרב חזקיהו סאמין, לחברת הוועדה שירן ג'רבי בוקרה, למשקיפה עו"ד דינה לפידות, לשירה גוטמן - מרכזת העניינים הטכניים, ולכל התומכים והמסייעים וחברי הגוף הבוחר. רביבו חותם "בתפילה לאחדות השורות בין כל המועמדים הטובים והיקרים, בהם הרב יצחק מוזגברשוילי. זהו יום גדול ואני מבטיח שיחד עם הרב ביטון ניקח את העיר לאחדות, לאהבת חינם ולהנגשת היהדות לכולם באופן שוויוני, יפה, מחבק ואוהב, ובעזרת השם נתאחד, נעשה ונצליח". מקס ומוריס חותמים על כל מילה, ומבקשים לא לשכוח להרבות באהבת חינם.

רוקחת מהסרטים, ג'מילה היקרה

וממלחמת רבנים, נעבור במעבר חד, למלחמה בווירוס הקורונה, שהולך ומחליף צורות, וריאנטים ומוטציות, כמו שמקס ומוריס מחליפים גרביים. השבוע פורסם מספר שיא של חולי קורונה בלוד, כ-700 חולים מאומתים, חלקם במצב קשה. מי זוכר, שעד לפני כמה חודשים עדיין היה אפשר לספור את החולים באצבעות שתי ידיים? ועוד חשבנו אז, שהמצב קשה. חומרת המצב גרמה לכך שראש העיר יצא בקריאה נרגשת לתושבים, ודרש מהם לא לצאת לגנים ולפארקים, כדי לא להגדיל את מספר החולים. מקס ומוריס שניצלו את גילם המופלג כדי להקדים ולהתחסן, מייחלים ליום בו נוכל לומר שהתגברנו על הווירוס הארור הזה. 

בין חולי הקורונה המאומתים, אובחנה גם ליאת בוזגלו, מנהלת המטה החרוצה והמסורה של "ברדוגו גרופ". מקס ומוריס שולחים פרחים לליאת היקרה, יחד עם איחולי החלמה מהירה ותסמינים קלים ככל האפשר. לליאת וליתר החולים, מר מוריס וד"ר מקס ממליצים ליטול כמות גדולה של ויטמין סי, ויטמין די (גם חשיפה לשמש מועילה) ואבץ. לאחרונה התבשרנו על כך שצדיק אחד בבני ברק הצליח לרפא מאות חולי קורונה בעזרת תרופת פלא שנמצאת בכל בית כמעט: תה צמחים, עם ג'ינג'ר ושיבה, אותו צמח שאהוב במיוחד על מרוקאים. מוריס כבר ביקש מאשתו סוליקה, שתכין מלאי גדול של עלי שיבה בבית, למקרה שהסגר יתארך חס ושלום. (בינתיים נודע שהתארך.באסה...)

חטפה קורונה, ליאת בוזגלו מ"ברדוגו גרופ"

יחד עם מקס ומוריס, הגיעו מאות תושבים, מבוטחי קופ"ח לאומית, להתחסן בסניף המצוחצח והסטרילי שבגני יער. הם נהנו מתמונת מגנט שקיבלו במתנה, והיו מלאי שבחים על ההתנהלות הזריזה והיעילה של צוות התחנה. "התחנה מתוכננת לחסן מעל 1,000 לקוחות בשבוע הקרוב", ציינה באוזני מקס, יונית שחר, מנהלת קשרי לקוחות אזורית, שהגיעה לעקוב מקרוב אחר הפרויקט שכל כך ייחלו לו מאז פרוץ הקורונה. מנהלת הסניף הנמרצת, פאני פרץ, קראה ללקוחות להגיע ולהתחסן, ללא חשש. פרץ אמרה לד"ר מקס ולמר מוריס: "למען הסדר הטוב ועל מנת שיותר ויותר מבוטחים יתחסנו, חשוב מאוד לתאם תור במוקד לאומית. זהו יום מכונן ובע"ה נצלח וננצח את הנגיף". מקס ומוריס מוסיפים: אמן כן יהי רצון!

שירות פרימיום, אתי כהן מלאומית גני יער

יש לציין, שבקבוצת  הוואטסאפ של גני יער משבחים ללא הרף את השירות הנפלא של הסניף, כפי שאמר למוריס אחד מהפציינטים: "השירות שאני והוריי מקבלים בקופת חולים לאומית בגני יער, הוא הרבה מעל ציון מצוין. אתי כהן היא מלאך, נציגת שירות בחסד עליון, ופאני המנהלת היא פשוט מדהימה. כמובן שד"ר ילנה, הינה רופאה מהטובות בארץ עם רמת אבחון נדירה, והרוקחת החיננית והסימפטית - ג'מילה, היא שירותית, חייכנית ומקצועית. אני ממליץ בחום להצטרף לקופה וליהנות משירות איכותי". אחרי סופרלטיבים כל כך מרגשים, כל שנותר למקס ומוריס להגיד - לכו להתחסן!

שירות למופת, מנהלת לאומית גני יער- פאני פרץ 

משהו לא טוב קורה לעובדי אגף הביטחון בעיריית לוד, שנאלצו להשתתף בשתי הלוויות השבוע, בהפרש של יום אחד בלבד. הראשונה הייתה של אימו של מנהל הפיקוח היקר, ציון שלוש. היא נפטרה לדאבון ליבנו כתוצאה מסיבוכים של וירוס הקורונה האיום. ההלוויה השנייה הייתה של אימו של הפקח אבי קורקוס. יהי זכרן ברוך. מקס ומוריס מתפללים, שמעתה ואילך, נשמע רק על שמחות ועל בשורות טובות, במחלקת הביטחון ובכלל. אמן!

ונישאר באותה מחלקה בעירייה, לשמוע בשורה לא כל כך משמחת: באמצע השבוע, קלטו מצלמות העירייה תאונה קשה ביותר שהתרחשה בצומת הקניון. כך מסרה דוברות המשטרה על המקרה: "לפנות בוקר, אור ליום ג', התקבל במוקד המשטרה דיווח על רכב שמתפרע בכביש ומסכן חיי אדם בשד' ירושלים בלוד. ניידות שהיו באזור איתרו את הרכב החשוד וכרזו לנהג לעצור. בתגובה, החל נהג הרכב בנסיעה פרועה תוך שהוא מסכן את משתמשי הדרך האחרים. בהמשך בריחתו, חצה הנהג צומת באור אדום והתנגש ברכב שהגיע משדרות י-ם ונסע כחוק. כתוצאה מהתאונה נפצעו נהג הרכב הנמלט באורח בינוני ושני נוסעי הרכב הנפגע באורח קל. הם פונו לבי"ח אסף הרופא לקבלת טיפול רפואי. החשוד, בן 27 מלוד, נעצר. מחקירה ראשונית עולה כי הוא נמלט מהשוטרים מאחר ונהג תחת השפעת אלכוהול וללא רישיון נהיגה. מקס ומוריס מזכירים לכל הלודאים: אם שותים, לא נוהגים. ואם כבר שתיתם ונהגתם, אל תברחו מהמשטרה, כי שום דבר טוב לא ייצא מזה. וחוץ מזה, כל העיר מרושתת במצלמות, אז סעו בזהירות!

תאונה מחרידה בצומת הקניון בלוד

מקס ומוריס מעבירים תודה מיוחדת להסתדרות, שחילקה לעובדי מועצת באר יעקב שי מקורי ושימושי מאוד לימים אלו: מטריות. ובשוונג של התודות, עובדי מועצת באר יעקב מוסרים תודה לוועד העובדים המסור, שחילק שי מכובד לכבוד ט"ו בשבט, הממשמש ובא. על כל הטוב הזה אחראי יו"ר ועד העובדים, מר אהרון שמואל. יישר כוח!

מטריות, הוועד של מועצת באר יעקב מפנק את העובדים

מקס ומוריס רוצים להעביר ברכות חמות ולהוקיר תודה, לקובי פרץ מהסיירת של עיריית לוד, על העזרה והנתינה שהוא עושה למען תושבי העיר: כל אשפה וגזם שיש בעיר עוברים דרך קובי היקר, שאף דואג לנקות את העיר מהבוקר ועד הלילה, ולפנות מפגעים תעבורתיים, פגרים, אשפה מביתם של חולי קורונה מבודדים ועוד. קובי מטפל, מטפח ודואג שהעיר תהיה נקייה ויפה, והוא מייצג את הפנים היפות של עובדי עיריית לוד. כל הכבוד!

עובד מהלב, קובי פרץ 

מקס רוצה לסיים בנימה אופטימית, עם ברכות מזל טוב חמות לעדינה אוחיון, השפית מס' 1 באזור, שמפנקת את כולנו במטעמיה המרוקאים, בעלי הניחוח האוריינטלי. מקס הזמין מרויטל רגב, מאסטרית האפייה, מארז יום הולדת מפנק, למאסטרית הבישול. יצא פגז! אוהבים אותך עדינוש!

וממש לסיום: מקס ומוריס ידעו תמיד, שאוכל מקורי, אמיתי ועסיסי, ניתן להשיג רק בלוד: מנחם הורביץ, הכתב הוותיק של תכנית חיסכון בערוץ 12, למד זאת על בשרו, תרתי משמע, כאשר הגיע השבוע לביקור במסעדת ׳וורקה׳ המעולה ברח' הרצל בלוד, במסגרת תוכניתו ׳שווה בדיקה׳. שם שמע מבעלת המסעדה - דנה אלחרר (מתמודדת ׳מאסטר-שף׳ לשעבר), על חלות שבת ממולאות בכל טוב, אותן אוכלים דווקא באמצע השבוע. הורביץ המטיר שפע מחמאות כשנגס במעדנים. מקס, הקונדיטור של "רמלוד פלוס", מזמין אותו ״לבקר״ (תרתי משמע) בעוד מקומות טעימים בעירנו. בתיאבון מנחם! ואל תשכח לארוז take away לתחייה!

מנחם הורוביץ מגיע ללוד ומתענג על הבריקים של דנה אלחרר

כשאתה חושב מחוץ לקופסא, מסתבר שגם הקורונה לא תטרוף לך את מחסור ההכנסות ותשלח אותך לחל"ת... אורטל ואלירן וידזר, בעלי החנות "ליקי", עשו שינוי לכבוד החורף! "כל הלקוחות שלנו התעניינו בקיץ ואף דאגו 'מה נעשה בחורף...?' והמליצו שנפתיע אותם במתכון מנצח". אורטל ואלירן, שאוהבים ביקורות בונות, ענו בחיוך כובש והבטיחו שידאגו להפתיע אותם במשהו טוב... "כשחשבנו מה חסר כאן ואיך דווקא לאנשים מערים אחרות נגרום להגיע ללוד, חשבנו על כנאפה!!! הבאנו לעיר את הכנאפה הכי טעים בארץ! מתכון של נצרת והתגובות היו מעולות. אנשים נסעו עד ליפו לאכול כנאפה, ועכשיו הם זכו לקבל ממש מתחת לבית את הכנאפה הכי טוב, לצד באקלוואות ומתוקים". מקס ומוריס שהתמכרו סופית לכנאפה הייחודי לפני שבועיים, סבורים שיש לנו בלוד מתכון מנצח! במיוחד בתקופה הקשה הזו והסגר, כשאנשים לא יכולים לצאת מהבית והם מקבלים במשלוח קינוח מושלם ובאמת אוהבים! למען האמת, כיף לשמוע שהלקוחות מצביעים ברגליים, וגם בטלפון, ומפרגנים לעסקים בלוד. שאפו לוד

ללקק את האצבעות, הכנאפה של ליקי המקורי

לפני כשבוע הגיעה ידיעה מאוד משמחת למקס, הידוע כחתולאי וכשוחר בעלי חיים. ולהלן הידיעה, בעוד כשבועיים ייכנס לתפקידו טל אסיף, הווטרינר הרשותי החדש של לוד. טל אסיף שימש כווטרינר רשותי של ראשון לציון, הוא בוגר תואר ראשון בהצטינות במדעי בעלי החיים, למד רפואה וטרינרית בבית הספר לרפואה וטרינרית . עבד כרופא וטרינר והתקבל להתמחות ברפואה וכירורגיה של חיות מחמד בבית חולים בניו יורק. ד"ר אסיף המשיך לעבוד בבית החולים כרופא חירום מן המניין והתמקצע ברפואת חירום מתקדמת. כשחזר לארץ עבד במרכז חירום בבית ברל ובמרכז וטרינרי רמת השרון וכאמור שימש כווטרינר רשותי בראשון לציון. כידוע, לפני כחצי שנה נפטרה הווטרינרית הרשתית המיתולוגית ד"ר אור ז"ל והמחלקה הווטרינרית התנהלה רק עם ד"ר שדות . מקס ומוריס מאחלים לד"ר אסיף המון הצלחה בתפקדו ומייחלים לשינוי מהותי במצבם המזעזע של חתולי הקהילה בעיר לוד ומקווים שידאג לטפל בכל נושא הסירוסים והעיקורים של החתולים בעיר בצורה יעילה והומנית. 


ואם עסקינן בבעלי חיים אז נסיים בידיעה משמחת. השבוע אושרו תקציבי הסירוסים והעיקורים של הרשויות המוניציפליות אותם מממן משרד החקלאות בשיתוף הרשויות. מה שהדהים את מקס לטובה זה שעיריית רמלה הגישה וקיבלה תקציב סירוסים ועיקורים של 2000 חתולים, וזה חידוש מרענן. מוריס מוסיף כי בשנתיים האחרונות ניכר שינוי לטובה בכל מה שקשור למחלקה הווטרינרית וזה בזכות הווטרינרית ד"ר אורבך ובזכות ראש העיר מיכאל וידל שמתגלה כראש עיר קשוב ותומך. מי שאיכזב את מקס קשות זו עיריית לוד, שתיקצבה בסכום כזה פעוט, והגישה בקשה רק ל-500 וזה מה שהיא קיבלה, על אף כל כמויות החתולים הבלתי נגמרות בעיר. לדעתו של מקס זו תעודת עניות לזוועה המתחוללת ברחובות העיר בנוגע לחתולי הקהילה. מי ושעוד איכזבה את מקס היא מועצת באר יעקב והעומד בראשה ניסים גוזלן, שהגישו רק תקציב של 500 יחידות והסתפקו בזה. מקס ממליץ לניסים גוזלן המתעתד להפוך את באר יעקב לעיר, להתעורר ולהגדיל תקציבים!

מקס ומוריס נפרדים בברכת שבת שלום, מבקשים מכולם להישמר על נפשותיהם ומאחלים לכל בית ישראל בריאות ונחת!

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: