יום ראשון, 28 ביוני 2026, י"ג תמוז ה' תשפ"ו
לפרסום חייגו: 08-9255158

חדשות רמלה ברמלוד נט

חדשות רמלה

רמלה חוסכת עד 50% בצריכת החשמל: פרויקט תאורת ה-LED מציג תוצאות מרשימות

עיריית רמלה ממשיכה לקדם מהלכי התייעלות אנרגטית ברחבי העיר, ובימים אלה מציגה תוצאות מרשימות של פרויקט החלפת גופי התאורה העירוניים לתאורת LED מתקדמת.

פורסם בתאריך:    מאת:


נכתב על ידי

מערכת רמלוד נט ובאר יעקב

צילום: דוברות עיריית רמלה

מבדיקת נתוני צריכת החשמל בארבע מרכזיות מאור עירוניות, כפי שנמדדו באמצעות מערכת הניטור של חברת החשמל, עולה כי בין השנים 2024-2026 נרשמה ירידה משמעותית בצריכת החשמל, בשיעורים הנעים בין כ-25% לכ-50%, בהתאם למאפייני כל מרכזייה וסוגי גופי התאורה שהוחלפו.

הנתונים מחזקים את הכדאיות המקצועית והכלכלית של הפרויקט וממחישים את תרומתו לחיסכון בהוצאות החשמל העירוניות, לצד שיפור איכות התאורה והבטיחות במרחב הציבורי. בנוסף, המעבר לתאורת LED תורם להפחתת עומסי החשמל, מאריך את חיי גופי התאורה ומסייע בצמצום פליטות מזהמים ובקידום יעדי הקיימות של העיר.

ראש העיר רמלה, מיכאל וידל, אמר: "רמלה ממשיכה להשקיע בתשתיות חכמות ובפתרונות חדשניים שמעניקים שירות טוב יותר לתושבים לצד חיסכון משמעותי בכספי הציבור. הנתונים מוכיחים כי ההשקעה בתאורת LED היא מהלך נכון כלכלית, סביבתית ובטיחותית, ואנו נמשיך להרחיב את פרויקטי ההתייעלות האנרגטית ברחבי העיר."

אלון שמש, מנהל מחלקת החשמל בעיריית רמלה, הוסיף: "הנתונים שאנחנו רואים בשטח מוכיחים שהמעבר לתאורת LED הוא מהלך נכון ומשמעותי. לצד חיסכון ניכר בצריכת החשמל ובעלויות, אנחנו משפרים את איכות התאורה והבטיחות במרחב הציבורי. נמשיך לפעול להרחבת הפרויקט ולמתן מענה מקצועי ומהיר לתושבים בכל רחבי העיר."

במחלקת החשמל מציינים כי מדובר בתוצאות ראשוניות המעידות על הצלחת המהלך ועל הפוטנציאל הגלום בהמשך הרחבת פרויקטי ההתייעלות האנרגטית במתקני העירייה ובמערכות התאורה הציבוריות, כחלק מהחזון להפוך את רמלה לעיר מתקדמת, יעילה וידידותית יותר לסביבה.


צילום: דוברות עיריית רמלה

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: