יום חמישי, 24 באוקטובר 2024, כ"ב תשרי ה' תשפ"ה
לפרסום חייגו: 08-9255158

חדשות לוד ברמלוד נט

חדשות לוד

טקס זיכרון מכובד ומרשים נערך בלוד לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

במעמד נכבדי העדה האתיופית בלוד, נערך טקס לזכרם של יהודי אתיופיה אשר נספו בדרכם לארץ-ישראל באנדרטה שהוצבה לזכרם בגן רמב"ם בלוד.

פורסם בתאריך:    מאת:


נכתב על ידי

מערכת רמלוד נט ובאר יעקב

בתמונה: הקייס של הקהילה האתיופית בלוד בנאומו בטקס הזיכרון

במעמד נכבדי העדה האתיופית בלוד, הקייס – ירגה דמלאו, רב הקהילה – הרב אליהו כבדה, חברת המועצה לשעבר – אלמז זרו, חברי הקהילה, רב העיר – הרב שמעון מאיר ביטון, ראש העיר עו"ד – יאיר רביבו, מנכ"ל העירייה – אהרון אטיאס, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק הקליטה– אלוירה קוליחמן, ונציגת משרד הקליטה והעלייה – אלה קלוז'ני, נערך טקס לזכרם של יהודי אתיופיה אשר נספו בדרכם לארץ-ישראל באנדרטה שהוצבה לזכרם בגן רמב"ם בלוד. במהלך האירוע נאמו המכובדים, המשפחות הדליקו נרות נשמה, התפללו לעילוי-נשמת הנספים, ואף הניחו זרי פרחים על האנדרטה שמנציחה את מסעם המפרך והמייגע להגיע לארץ ישראל ולירושלים הקדושה. ראש העיר עו"ד יאיר רביבו ציין בטקס: "כל מחוז חפצם היה להגיע אל עיר הקודש ירושלים – אך הם נהרגו בדרך ולא הצליחו להגשים חלומם. שמענו על גבורתם והבטחנו להמשיך את מורשתם".
ראש העיר הוסיף, כי "דווקא בימים אלו, בהם עם ישראל נלחם על ביתו – מדינת ישראל, מרגש לשמוע אודות מסירות הנפש של הנספים – שכל רצונם היה לעלות ארצה, לנשק את האדמה ולתקוע בה יתד מגורים לדורות". עוד אמר, כי "ממשיכי מורשתם – בני הקהילה האתיופית בלוד, הם סמל לציונות, לאהבת המולדת והאדם. גם בקרבות הקשים של מלחמת 'חרבות ברזל', רבים מבני העדה נפלו על הגנת הארץ. אנו חייבים להם תודה והוקרה. יהי זכרם ברוך!".   


ראש העיר מניח זר למרגלות האנדרטה


האנדרטה בלוד המנציחה את החלום של הנספים - להגיע לארץ הקודש

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: