יום חמישי, 24 באוקטובר 2024, כ"ב תשרי ה' תשפ"ה
לפרסום חייגו: 08-9255158

חדשות שדות דן ברמלוד נט

חדשות עמק לוד, דן

דוד יפרח: "אמשיך לפעול להגדלת הכנסות המועצה כדי להצמיח את דור העתיד לתפארת המדינה!"

לראש המועצה האזורית "שדות דן", דוד יפרח, יש קבלות רבות על עשייה בלתי פוסקת למען הקהילה בכל הגילאים, ללא יוצא מן הכלל, ובלי העדפות מפלות. דוד, מכהן גם כיו"ר רשות ניקוז ירקון, איגוד המשרת 40 רשויות מקומיות במרכז המדינה. כמו כן מכהן כיו"ר איגוד ערים מט"ש איילון, המטפל בשפכים של הרשויות: מודיעין, מודיעין עילית, שוהם, המועצות האזוריות: גזר, חבל מודיעין, מטה בנימין ושדות דן, רמלה, לוד, בית דגן ובאר יעקב. דוד פועל בשיתוף פעולה ובהרמוניה עם כל חברי המועצה ותשעת ועדי היישובים של המועצה האזורית. השלים את כל החוסרים שהיו חסרים עד לפני העשור האחרון: הקמת מוסדות חינוך, מועדוני נוער ומועדונים לגיל השלישי. הקמת מפעלי תרבות ובילוי בשעות הפנאי. פיתוח וסלילת כבישים ושיפור פני היישובים. הכפלת מקומות החנייה במחלף שפירים-חנה וסע, שותפות עם עיריית לוד בניהול והפעלת אזור תעשייה בגודל של שני מיליון וחצי מ"ר - פעילות אשר תניב מיליוני ש"ח ל"שדות דן" להעצמת הפעילות למען הצמחת דור העתיד של ילדי המועצה, לתפארת המדינה.

פורסם בתאריך:    מאת:


נכתב על ידי

יח"צ

רמלודנט באר יעקב

עורך היישומון "רמלודנט-באר יעקב" נפגש עם דוד יפרח, ראש המועצה האזורית "שדות דן", לריאיון לקראת ראש השנה התשפ"ד.

דוד, תרשה לי להודות לך על שהסכמת להתפנות מעיסוקיך הרבים , כדי להתראיין לכבוד החג והבחירות הקרובות. איך נפתחה שנת הלימודים אצלך? 

"רוב בתי הספר פתחו את שנת הלימודים תשפ"ד, כבר בראש חודש אלול, האחרים יחד עם גני הילדים, פתחו את השנה בימים האחרונים של חודש אוגוסט ובראשון לספטמבר. 5,161 ילדות וילדים בכל הגילאים, חלקם מלווים ע"י הוריהם, לגני הילדים ובתי הספר שברחבי המועצה והתקבלו ע"י צוותי החינוך בכל המסגרות באהבה גדולה  והזרועות פתוחות. לפני חצי שנה התמנה מנהל אגך חינוך חדש, אליהו כהן, שהוא בעל ניסיון של 20 שנה בניהול אגף חינוך. 
אנחנו מאחלים לכולם שנת לימודים פוריה, מיטיבה ומלאה באתגרים בידיעה כי החינוך הוא המפתח לשינוי!

יש לי בשורה מהעתיד, פתחנו ביום שישי שעבר שתי כיתות מיוחדות, אחת בביה"ס 'תורת משה' ואחת בביה"ס 'ניר צבי', בשיתוף קרן 'אתנה'. העלות הכספית של כיתה אחת הינה חצי מיליון ש"ח.  המיוחד בכיתות האלה, הן שונות לגמרי מהכיתות כפי שהן מוכרות בעולם שלנו, במאה השנים האחרונות: אין לוח, אין שולחנות ואין כסאות, כמובן שאם אין לוח אז, אין גיר ולא מטלית למחיקה.

 

"מעבדת הדמיון" - מרחב תגליות אינטראקטיבי."                                                                                                                                                                                    

מדובר ב'מעבדת הדמיון' - מרחב תגליות אינטראקטיבי.  המורה נכנסת למעבדה, מעמעמת את האור ועל הקירות מופיעה סביבה לימודית  בכל תחום  שרק ניתן לדמיין וברגע אחד מעבירה את הכיתה אל תוך מערת האדם הקדמון, הכותל ומנהרותיו או לעולמם של אלה החיים בקרקעית הים, ובזמן שהמורה מעבירה את השיעור ואת הפרטים החשובים, על הקירות מופיעים הסברים ומשימות, והילדים יכולים לדמיין, לגעת ולהשתתף באופן פעיל בשיעור.

אני וחברי למועצה יחד עם ועדי היישובים, נדאג שבכל ביה"ס תהיה לפחות "מעבדת דמיון" אחת, כדי לחנך את ילדינו לקראת העתיד שבו הם יצטרכו להיות המנהיגים בכל תחומי החיים."

האם אתה יכול לסכם בקצרה את עיקרי הדברים שעשית בעשור האחרון כראש המועצה האזורית "שדות דן", לשעבר "עמק לוד"?

בתחום החינוך?

"ברשותך, אתחיל בנושא הכי חשוב בעיני ובעיניהם של חברי המועצה וחברי הוועדים המוניציפליים, אני מתכוון לנושא החינוך, שמהווה את המחוייבות שלנו לדור העתיד. בשנים אלה השקענו משאבים רבים הן בפיתוח תשתיות פיזיות והן בפיתוח מערכי למידה מתקדמים. דגש מיוחד שמנו על חינוך לערכים של אהבת הארץ והעם, מורשת ישראל, ואחריות אישית של כל תלמיד. הקמנו 12 גני ילדים חדשים ומתקדמים  ברחבי המועצה.  חנכנו בית ספר יסודי לבנות 'בית רבקה צעירות'. נבנו אגפים חדשים בבתי הספר 'תורת משה' ו'ניר צב'. נבנו ושודרגו מרחבי למידה בכל בתי הספר. הוקמו מעבדות מחשבים בבתי הספר. נחנכו מעבדות דמיון אינטראקטיביות בבתי הספר: 'תורת משה ו'ניר צבי'. הוקם אולם ספורט בבית ספר 'תורת משה'. הוקם מגרש קט-רגל בבית ספר'אור שמחה'. נחנכו חצרות לימודיות בגנים ובבתי הספר. הקמת גינות אקולוגיות בבתי הספר.

השקעות בתוכניות לימודיות: השקת תכנית לזיהוי מוקדם של קשיים התפתחותיים במערכת החינוך. הקמה והפעלה של מערך צהרונים ברחבי היישובים. פיתוח והטמעה של תכנית תוכנית לימודים נוספת - תל"ן,  במערכת החינוך. הפעלת חוגי רובוטיקה בכיתות הנמוכות. קיום תכנית "אמירים" למצטיינים. פיתוח והטמעה של תכניות פדגוגיות רבות להעצמה אישית של כל תלמיד. ספורטיאדה לגני ילדים."

בתחום תשתיות והנדסה?

"בשנים האחרונות שמנו דגש על פיתוח נרחב בכלל תחומי התשתיות ביישובים לטובת שיפור חזות היישובים ובטיחות במרחב הציבורי. עבודות אלו מבוצעות באופן שוטף בהתאם לתכנית שנתית עפ"י צרכי היישובים: הוקמו 5 מועדוני נוער ביישובים. שודרגו ושוקמו 4 מגרשי ספורט.  הוקמו 2 מגרשי קט-רגל. הוקמו 2 מגרשי מיני-פיץ'.  נחנך מגרש טניס במושב יגל. תאורות הרחוב ברחבי המועצה הוסבה לתאורת לד חסכונית.

שודרגו כבישים, מדרכות ומעגלי תנועה בכלל יישובי המועצה. הוקמו גינות משחק והצללה ברחבי היישובים. הוקמו 5 מועדונים לגמלאים. נחנך בית תרבות אזורי במשמר השבעה. שודרגה מערכת הביוב והניקוז ברחבי היישובים. שופרה חזות היישובים."

שירותים חברתיים לקהילה?

"מתן שירותים חברתיים ברמה הגבוהה ביותר אשר מותאמים למעגל החיים של כלל תושבי המועצה והמלווים אותם ברגעי משבר ובצמתים חשובים בחיים, במטרה לשפר את איכות החיים של התושבים ואת תפקודם האישי והחברתי.

במהלך השנים הטמענו שיטות עבודה חדשות לטובת הטיפול בפרט, המשפחה והקהילה. שיטות אלו לצד השקעת משאבים רבים הביאה לפריצת דרך בכל הקשור לפיתוח מענים חברתיים לאלו אשר זקוקים לכך. הקמת מועדונים חברתיים לגמלאים בכל יישובי המועצה.  הקמת מועדון "חכמת נשים" בכפר חב"ד.  השקת תכנית תעסוקתית למרותקי בית. הקמת מועדוני מופ"ת ביישובים. הקמה והפעלה של קהילה תומכת המאפשרת לתושבים וותיקים לשמור על עצמאותם. הקמת "מועצת החכמים" אשר כוללת קבוצת מנהיגות וותיקה מכלל יישובי המועצה. הקמת קבוצות "שומרי סף" להגברת החוסן הקהילתי. הקמת יחידה לפיתוח משאבי קהילה. הקמת יחידה לביטחון קהילתי אשר מפעילה תכניות רבות לטובת הגברת תחושת המוגנות של תשובי המועצה. פתיחת תחנה לטיפול זוגי ומשפחתי.הקמת מרכז גישור קהילתי. השקה של תכניות תמיכה רבות עבור נוער וצעירים ( תכנית 360, יתד, מעגלים, נוח"ם ).

כמו כן,  עוד עשרות פעולות הנוגעות לביטחון האישי ופעילות לשעת חירום, ושיפור ענק של שרותי המועצה לתושבים, כאשר התושב הוא הלקוח המרכזי של המועצה.

שרות נוסף לטובת בני נוער החל לפעול אצלנו, התחלנו להסדיר תעסוקה לבני נוער בחופש הגדול, כדי שיהיו עסוקים בפעילות חיובית וגם ירוויחו שכר, איתו יוכלו לממן את הבילויים שלהם או את שיעורי הנהיגה.

התקציבים העומדים לרשות המועצה מספיקים, כדי לממן את כל הצרכים של היישובים והקהילה?

"אנחנו שוקדים כל הזמן בנושא השגת תקציבים ממשרדי הממשלה, וכמובן גם דואגים לפתח תוכניות אשר אמורות להכניס מיליוני ש"ח לקופת המועצה, כמו למשל, התוכנית שהכנו בשותפות עם עיריית לוד. מדובר בפיתוח ושיווק אזור תעשייה על שטח של שני מיליון וחצי מ"ר שינוהל ע"י מינהלת משותפת. בשלב הראשון נשווק אזור בגודל של מיליון מ"ר כבר בחודשים הקרובים. פעולה אחרת שעשינו כדי להעשיר את הקופה הציבורית,  נוגעת לחניון "חנה וסע" במחלף שפירים, הוכפל מספר החניות שעומד היום על 3,800 מקומות חנייה, ומכיל   מבנה המתנה ובו בית-קפה, חנות נוחות ושירותים לרווחת הנוסעים והנהגים."

לסיום, אני יודע שעל פי חוק הבחירות, אסור לך להתייחס לבחירות לראשות המועצה שאמורות להתקיים בסוף חודש אוקטובר השנה, אבל האם אתה רוצה לברך את ציבור התושבים לכבוד ראש השנה ושאר חגי תשרי?

"כן בוודאי, אני מבקש מציבור התושבים לנהוג בכבוד ובהערכה כלפי כל מי שמתמודד בבחירות המוניציפליות, ושינצלו את זכותם האזרחית ויגשו לקלפי כדי לממש את זכות הבחירה. 

אני מברך את תושבי תשעת היישובים שלנו,  בברכת שנה טובה ומאושרת! יהי רצון מלפניך שתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה!"

נציגות מקהלת וותיקות המועצה הופיעה בארוע גדול לנשות חב"ד מטעם אירגון 'עדי עד'. ההופעה בניצוחה של הזמרת יפוש ברכהן.
המקהלה נפגשת פעם בשבוע באופן קבוע באולפן של יפוש בכפר חב"ד, וותיקות המועצה מוזמנות להצטרף! לפרטים: חיה בן שטרית 0546669132


השנה שהייתה לבני ובנות הנוער של המועצה גדושה בחוויות, בטיולים, בסדנאות ובמפגשים חינוכיים, בהובלה של צוות הנוער בכלל היישובים.
חוויה נפלאה ותענוג גדול לנו, למשתתפים ולהורים.

טורניר קיץ  כדורגל בנים כדורגל בנות וכדורשת יצאו לדרך 490 ילדים משתתפים מכיתות א-יב עליה של כ-180 ילדים מקיץ שעבר. מטרות הטורניר הן ספורט וגיבוש בין המושבים. השנה איחדנו בין מושבים שלא הצליחו להגיע ליעד מינימום לקבוצה בקבוצת גיל בכדי שכולם יוכלו להשתתף. נעשה ונצליח!

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: